Мова сайту:
ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля (реєстраційний номер – 2018730148)
ПрАТ
«Івано-Франківськторф»
(Код
ЄДРПОУ 05489158)
(повне найменування юридичної особи, код
згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи – підприємця,
ідентифікаційний код або серія та номер
паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються
від
прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно
повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у
паспорті)
інформує
про намір продовжити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
1.
Інформація про суб’єкт господарювання
Адреса: Україна, 76009, Івано-Франківська область,
м. Івано-Франківськ, вул. Б. Хмельницького, 59, тел.: (0342) 56-05-88,
факс: (0342) 50-05-82, електронна пошта: iv.torf@ukr.net
Продовження планової діяльності буде здійснюватися
на торфовому родовищі «Під Бором» Рожнятівського району Івано-Франківської
області, розташованому за 1 км на північ від села Верхній Струтинь
Рожнятівського району Івано-Франківської області
(місцезнаходження
юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи – підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний
номер телефону)
2.
Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи
Планована
діяльність, її характеристика
Продовження
промислового видобутку торфу (торф верхового типу, трясовинного підтипу,
мохової групи, загальнодержавного значення) на торфовому родовищі «Під Бором» Рожнятівського району
Івано-Франківської області, розташованому за 1 км на північ від села Верхній
Струтинь Рожнятівського району Івано-Франківської області. Тривалість сезону
видобутку торфу – 134 календарних дні на рік.
Технічна
альтернатива 1.
Видобуток
торфу планується здійснювати пошарово-поверхневим способом із застосуванням
спеціального технологічного обладнання для видобутку торфу фрезерним способом
(фрезерні барабани МТФ-13, торфозбиральні машини МТФ-43, валкувачі МТФ-33,
ворушилки МТФ-22) та пошарово-поверхневим способом без застосування
спеціального технологічного обладнання (із застосуванням дискових борін,
бульдозерів, сніготрамбуюючих машин типу RATRAK і іншими) та
екскаваторним способом (із застосуванням екскаваторів типу ЕО-3211,
міні-екскаваторів).
Проектна
річна продуктивність підприємства (згідно матеріалів геолого-економічної оцінки
родовища торфу «Під Бором» у Рожнятівському районі Івано-Франківської області
від 2016 року) становитиме 24,0 тис. т.
Технічна
альтернатива 2.
Не
розглядалась.
3.
Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи
Місце
провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1
Продовження
промислового видобутку торфу (торф верхового типу, трясовинного підтипу,
мохової групи, загальнодержавного значення) на торфовому родовищі «Під Бором» Рожнятівського району
Івано-Франківської області, розташованому за 1 км на північ від села Верхній
Струтинь Рожнятівського району Івано-Франківської області. (Прикарпатська
торф'яна область Передкарпатського району). Територія родовища належить до
Верхньострутинської сільської ради.
Місце провадження планованої діяльності:
територіальна альтернатива 2
Не
розглядалась.
4. Соціально-економічний вплив планованої
діяльності
Визначається забезпеченням робочими місцями працездатного населення,
сплатою податків у бюджет, покращенням економічної ситуації реґіону.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі
параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва
тощо)
Площа торфового родовища «Під Бором» – 165,46 га.
Промислові запаси торфу – 705 тис. т категорії А.
Підраховані запаси торфу в контурі родовища – 750 тис. т категорії А.
Проектна річна
продуктивність підприємства (згідно матеріалів геолого-економічної оцінки
родовища торфу «Під Бором» у Рожнятівському районі Івано-Франківської області
від 2016 року) становитиме 24,0 тис. т.
Межа мінімальної промислової потужності (глибини) торфового покладу –
0,7 м.
6. Екологічні та інші обмеження планованої
діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1
В межах впливу продовження планової діяльності на
території торфового родовища «Під Бором» природо-заповідні об’єкти відсутні. До
екологічних та інших обмежень належать: дотримання екологічних,
санітарно-гігієнічних, протипожежних обмежень згідно діючих нормативних
документів; дотримання нормативів ГДВ, ГДК та вимог Водного кодексу України;
захист земель від ерозії, підтоплення, заболочування, переосушення, ущільнення,
забруднення відходами виробництва; рекультивація земель; виконання вимог щодо
раціонального використання природних ресурсів та охорони надр.
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист
території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1
Екологічно-інженерна підготовка і захист території
здійснюється шляхом влаштування і утримання в належному стані відкритої осушної
системи, а саме встановлення для захисту від замулення захисних решіток на
оголовках трубчастих мостів картових та валових канав. Здійснюється чистка
картових та валових канав від замулення.
Влаштування та утримання в належному стані
мулоуловлювача – відстійника.
З метою недопущення потрапляння нафтопродуктів до
водного середовища польова стоянка для зберігання і ремонту техніки розташовується
на суходолі.
Неґативного впливу від виробничої діяльності на
підземні, в тому числі ґрунтові води, немає, оскільки вони згідно геологічного
обстеження залягають нижче ґрунту, який підстеляє торфовий поклад.
Ділянка торфорозробок обмежена санітарно-захисною
смугою завширшки 100 метрів.
На сьогодні проведена детальна геолого-економічна
оцінка родовища, уточнені запаси торфу (Протокол засідання колеґії Державної
комісії України з запасів корисних копалин при Державній службі геології та
надр України № 3709 від 15.11.2016 року) та глибини залягання покладів торфу,
що дає змогу прогнозувати виборку торфу на площі родовища і здійснювати
рекультивацію.
Для захисту ґрунтів передбачено
проведення після виборки торфу технічної і біологічної рекультивації загальною
вартістю 1859,5 тис. грн.
Проведена топографічна зйомка території родовища,
що дає змогу більш ефективно влаштовувати відкриту осушуючу систему.
Проведено техніко-економічне обґрунтування
доцільності подальшої розробки родовища.
Родовище торфу «Під Бором» визнано підготовленим до
подальшої промислової експлуатації (Протокол засідання колеґії Державної
комісії України з запасів корисних копалин при Державній службі геології та
надр України № 3709 від 15.11.2016 року).
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на
довкілля:
щодо технічної альтернативи 1
Джерелами можливого впливу на довкілля в результаті
реалізації планової діяльності є:
атмосферне повітря – технологічне обладнання
виробничого процесу,
водне середовище – технологічне обладнання
виробничого процесу,
ґрунти – виборка покладів торфу,
рослинний і тваринний світ – опосередкований вплив,
що обумовлюється роботою обладнання на технологічних майданчиках,
вплив на клімат та мікроклімат – незначний,
вплив на техногенне середовище – відсутній.
9. Належність планованої діяльності до першої чи
другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на
довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і
частину статті 3 Закону України «Про оцінку
впливу на довкілля»)
Продовження
планової діяльності, відповідно до пунтку 15 частини 2 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» від
23.05.2017 року № 2059-VIII.
(15) кар’єри та видобування корисних копалин
відкритим способом, їхнє перероблення чи збагачення на місці на площі понад 25
гектарів або видобування торфу на площі понад 150 гектарів), що належить до
першої категорії видів планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний
вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля.
10. Наявність підстав для здійснення оцінки
транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного неґативного
транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може
зазнати значного неґативного транскордонного впливу (зачеплених держав)
Підстав
для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля – немає.
11. Планований обсяг досліджень та рівень
деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на
довкілля
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації
інформації, що підлягає включенню до Звіту з ОВД у відповідності зі ст. 6 ЗУ
«Про оцінку впливу на довкілля» від 23.05.2017 року № 2059-VIII.
Проведення моніторинґу стану довкілля в зоні діяльності цього об’єкта (забруднення водного
середовища, забруднення ґрунтів тощо) у відповідності до ст. 6 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» від 23.05.2017 року № 2059-VIII.
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та
можливості для участі в ній громадськості
Планована
суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і,
отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України «Про
оцінку впливу на довкілля». Оцінка впливу на довкілля – це процедура, що передбачає:
підготовку
суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
проведення
громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз
уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової
інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації,
отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час
здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
надання
уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що
враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування
висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої
діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У
висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки
впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує
недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови
її провадження.
Забороняється
розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та
отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура
оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для
участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та
рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на
довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом
господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На
стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом
щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які
зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої
діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про
процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде
повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та
рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на
довкілля
Протягом
20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті
уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу,
зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до
планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що
підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваження і пропозиції, вкажіть реєстраційний
номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на
довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно
спростить процес реєстрації та розгляду ваших зауважень і пропозицій.
У
разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені
в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту
господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їхнього отримання). Особи, що
надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на
обробку їхніх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки
звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати
частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості,
надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня
деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на
довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на
довкілля.
14.
Рішення про провадження планованої діяльності
Відповідно
до законодавства рішенням про провадження цієї планованої діяльності буде продовження
спеціального дозволу № 1083 від 24.09.1997 року на користування надрами з метою
видобутку торфу на
торфовому родовищі «Під Бором» Рожнятівського району Івано-Франківської
області, розташованому за 1 км на північ від села Верхній Струтинь
Рожнятівського району Івано-Франківської області
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»),
що видається Державною службою геології та надр України.
(орган, до повноважень якого
належить ухвалення такого рішення)
15.
Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу
досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з
оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до:
Міністерство
екології та природних ресурсів України
Відділ оцінки
впливу на довкілля
вул.
Митрополита Василя Липківського 35, Київ, 03035
Контактна особа – Шимкус Марина Олександрівна, тел.: 044 206-20-89, 206-31-64 m.shimkus@meng.gov.ua
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)